Donnerstag, 13. November 2014

Tauriel: Collar / Kragen

UPDATE
I made a newer version for this tutorial on my new blog.
go check it out :) --> filmkostueme.ch/tauriel-suede-garb/

 -----------




So I finished the collar of my Tauriel garb. I'm quite happy with it :)
------------
Inzwischen bin ich nun fertig geworden mit dem Kragen von meinem Tauriel Gewand. Ich bin recht zufrieden damit :)


Here's the finished edge of the "outer collar"
-----------
Hier die fertige Kante des "äusseren Kragens"







Then, just to be sure, I made another test collar
------------
Um sichter zu gehen, habe ich nochmals einen Testkragen gemacht

Cutting the actuall collar
------------
Zuschneiden des richtigen Kragens










Sewing the pices together to turn them over. There's also a tuck between the two layers, as you can see in the second pic.
-------------
Verstürtzen der zwei Kragenteilen, dazwischen befindet sich wieder eine Biese, wie man im rechten Bild sehen kann.




And here's the finished collar :)
-------------
Und hier kommt ther fertige Kragen :)






At the moment I'm also very busy to finish the embroidery on the sleeves, so I can continue with those. I also started with the skirt-part and want to line the whole costume as soon as possible... well I won't get bored over the weekend ;)
------------
Momentan bin ich fleissig daran die Ärmel fertig zu besticken, damit ich endlich an diesen weitermachen kann. Zudem habe ich mit dem Rockteil begonnen und möchte möglichst rasch das ganze Kostüm abfüttern... naja langweilig wird es mir sicher nicht übers Wochende ;)

See you on Tuesday :)
------------
Bis am Dienstag :)

Sarah




Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

I look forward to read your comments, question, thoughts...